La prima vedere, optimizarea in  motoarele de cautare (SEO) și utilizabilitatea lor, par a fi subiecte destul de distincte.

Cand vorbim despre optimizarea SEO, ne gandim la oportunitatea de a atrage cat mai multi oameni, potential client, pe site-ul tau.

Utilizabilitatea se refera la comportamentul oamenilor dupa ce aceștia au vizitat site-ul si si-au facut o idee despre serviciile pe care tu le oferi. Scopul principal il reprezinta cresterea ratei de conversie.

Practic, optimizarea SEO se intampla inaintea primului click, iar utilizabilitatea preia de acolo.

Ambele tehnici trebuie sa fie bune pentru ca un site web sa reuseasca. Avand un scor mare in motoarele de cautare, dar utilizabilitate scazuta,veti avea un trafic destul de mare, insa vizitatorii nu se vor transforma in potentiali clienti. In schimb, un site care are o utilizabilitate crescuta si un scor SEO mic, nu va avea parte de acelasi numar de vizitatori, insa cei care totusi iti vor vizita site-ul, vor putea fi posibili clienti.

75% din optimizarea SEO are loc in afara site-ului si doar 25% are loc in site

Optimizarea SEO este mai importanta decat iti imaginezi!

In mediul online, 80% din vanzari vin prin intermediul motoarelor de cautare. Astfel, strategiile SEO trebuie abordate cu prioritate atunci cand vrei sa iti cresti site-ul.

In momentul in care vorbim despre SEO, ne referim la doua directii: SEO on page si link building. Primul scop al optimizarii este acela de a plasa site-ul pe locurile superioare in motoarele de cautare in functie de anumite cuvinte cheie. Aceasta optimizare trebuie facuta intr-o maniera strategica si durabila, astfel incat sa poata permita atingerea celui de-al doilea scop: traficul.

Principala strategie prin care oamenii pot descoperi noi servicii sau produse o reprezinta cautarea pe internet. De asemenea, social media sprijină descoperirea serviciilor tale!

Buletinele de știri de tip “Newsletter” sunt, fără îndoială, de negalat în procesul de atragere a oamenilor înapoi pe site-ul tau.

Scopul final al motorului de cautare este de a ajuta utilizatorii sa gaseasca cele mai bune soluții pentru problemele lor. Motoarele de cautare sunt motoare de răspuns – raspunsul este scopul, iar interogarea este mijlocul de a le atinge.

Plasarea inalta a SERP va fi determinata de cat de bine fiecare site îi sprijină pe utilizatori în îndeplinirea sarcinilor. Motoarele de căutare trebuie să ghicească în prezent calitatea fiecărui site utilizând semnale indirecte, cum ar fi câte alte site-uri se leagă la acesta. Dar, pe măsură ce companiile de motoare de căutare sporesc din ce în ce mai mult comportamentul utilizatorilor, rezultatele clasamentului de căutare se vor baza tot mai mult pe criterii de utilizare.

Categories: